Zwanger?





Bent u zwanger of wilt u zwanger worden?

Voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden is het erg belangrijk dat zij zich bewust worden van hun eetpatroon. Elke zwangere vrouw weet dat het nuttigen van alcoholische dranken of teveel caffeïne schadelijk is voor het ongeboren kind. Toch vergeten veel vrouwen dat wat zij aan voeding binnen krijgen ook effecten heeft op de zwangerschap. Als u de lijst met e-nummer heeft doorgebladerd, ziet u dat veel e-nummers een schadelijk effect hebben op uw eigen gezondheid, maar ook op dat van uw kind. Wij raden daarom iedere vrouw die zwanger is of zwanger wil worden aan om zoveel mogelijk e-nummers te vermijden. Dit lijkt niet zo eenvoudig maar is wel de moeite waard als u denkt om uw eigen gezondheid en dat van uw kind.




Ook voor koppels die zwanger willen worden is het belangrijk dat de man ook zoveel mogelijk slechte e-nummers probeert te vermijden. Een aantal e-nummers is slecht voor de vruchtbaarheid en wij raden dan ook aan om deze e-nummers zoveel mogelijk te vermijden.

Hieronder treft u een lijst van e-nummers die u in ieder geval dient te vermijden als u zwanger bent of wilt worden:

E210 / Benzoeenzuur

E213 / Calciumbenzoaat

E262 / Natriumacetaat

E325 / Natriumlactaat

E326 / Kaliumlactaat

E327 / Calciumlactaat

E450a / Kalium difosfaat / Natrium difosfaat

E450b / Trinatriumdifosfaat

E451 / Pentanatriumtrifosfaat

E452 / Natriumpolyfosfaat / Kaliumpolyfosfaat

E471 / Monoglyceriden / Diglyceriden

E472a / E472b / E472c / E472d / E472e / E472f / Esters van Mono- en Diglyceriden

E554 /Aluminiumnatriumsilicaat

E555 / Kaliumaluminiumsilicaat

E556 / Calciumaluminiumsilicaat

E627 / Dinatriumguanylaat

E628 / Dikaliumguanylaat

E629 / Calciumguanylaat

E905 / Microkristallijne was

E951 / Aspartaam

E952 / Cyclaamzuur

Zwanger eten, zwanger eten tips